Septic enzo - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu Septic enzo - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

Septic enzo

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

09 Mei 2011 | Kameroen, Yaoundé

Het gaat hard, zo krijg ik van Joke en knuffel, die van mijn moeder afkomstig is, zo geef ik Joke een knuffel voor m'n moeder terug. Jacob heeft in de afgelopen weken ontzettend veel spullen gerepareerd en mensen blij gemaakt.
Ik ben ontzettend bemoedigd en was erg blij met hem. Veel van de spullen die gerepareerd zijn worden al weer druk gebruikt. Zo heb ik zaterdag een boom omgehaald met de kettingzaag die Jacob gerepareerd heeft. De betonmolen wordt gebruikt voor stort van de septictank op CTC.
Voor alle septic engineers onder de lezers, wees gerust er zitten al voldoende bacterieen in de nieuwe tank, die gewoon door de lekkende oude tank in het naastgelegens nieuwe gat zijn gestroomd. Overigens zijn er een aantal septics op CTC dus drek is geen probleem. Dode dieren overigens ook niet, de hond heeft vannacht nog een molrat te grazen genomen.

Er schijnt binnen onze community een griepje rond te gaan wat mij ook te pakken heeft gehad. Er zijn best een aantal werkers getroffen door diverse koortsen en Tim heeft een hele oude ziekte te pakken, tyfus, wist niet dat 't nog bestond! Ik was daarom blij dat ik na een dag goed ziek weer opknapte. Overigens is Tim ook weer aan de beterende hand, hij was vandaag weer in de Sunday-evening meeting. Ondertussen begin ik al weer zachtjes aan thuis te denken. Ik ben hard aan het nadenken wat ik na mijn terugkeer in NL ga doen. Ik heb nog een boel plannen en projecten die ik de komende maanden in Kameroen wil realiseren dus vervelen hoef ik me zeker niet.

  • 09 Mei 2011 - 16:48

    Lisanne:

    Hey broer!

    Leuke foto's hoor!!
    en mooi dat het weer beter met je gaat!:D
    Verlang er ook wel weer naar om je weer te zien, maar je hebt idd nog genoeg te doen daar. en mams komt ook nog langs;)
    Dus geniet nog maar even!

    xxx
    Liesje!

  • 09 Mei 2011 - 17:08

    Sjaak:

    ...hij is mijn vriend, owh geweldig ik kan t m horen zeggen!

  • 09 Mei 2011 - 18:24

    Tante Petra:

    Ha die neef''
    Je bent nog steeds een bezig baasje....
    De leukste klusjes zijn voor jou :)
    Nog niet ff snel een Afrikaanse ziekte oplopen hoor! Hou je taai. Ook een knuffel van ons allemaal voor jou!!

  • 09 Mei 2011 - 19:09

    Heleen:

    Je moet wel een sterke maag hebben voor dit werk! Fijn dat het weer beter met je gaat. Succes hoor verder! Pas goed op jezelf.

  • 10 Mei 2011 - 05:09

    Marretje:

    Hey Michieltje!

    Je bent gelukkig weer beter! Hopelijk blijft de ziekte ver bij je vandaan! Wat een heerlijk verhaaltje weer en ik ben blij dat je er weer naar verlangd om terug te komen. Was ff bang dat we je niet meer zouden zien!! ;)
    Heb zin om weer 's te gaan bbq-en en waterskiën joh! :D

    Dikke knuffel, Mar.

  • 10 Mei 2011 - 11:29

    Bas Pluimert:

    Michiel, je septic tank zie er prima uit. Mijn complimenten. Alles op de schop geen rug pijn ?

  • 12 Mei 2011 - 23:35

    Marloes H:

    ...en wat zijn je plannen als je terug bent in NL :-)

  • 20 Mei 2011 - 09:50

    Flip:

    Tank is bijna klaar, heb een paar nieuwe foto's geplaatst.

  • 22 Mei 2011 - 18:00

    Frans:

    Knap staaltje werk. Mijn complimenten!

  • 29 Mei 2011 - 07:15

    Jacob:

    Ziet er geweldig uit Michiel !!doe iedereen de groeten daar, ga nu naar de kerk, hoop dat ik bij je ouders kan koffiedrinken en de foto's laten zien.

  • 31 Mei 2011 - 19:07

    Marloes H:

    Het is wel lachen dat als je nu jouw site opent, er een reclame voorschiet van OB :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 40519

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: