Frans is weg! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu Frans is weg! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

Frans is weg!

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

18 April 2011 | Kameroen, Yaoundé

Na lang beraad heeft de Familie Langeveld het strijdtoneel verlaten. Dit heeft grote impact op het werk wat ik kan en moet doen. Het blijkt dat Frans breed lachend een duizelingwekkende hoeveelheid werkzaamheden vervulde, waar ondergetekende een behoorlijke kluif aan heeft!
Moeilijkheden met administratie, leiding geven aan de jongens van CAM, de autoshop work requests bijhouden en nieuwe projecten plannen is meer dan een 9-5 baan. Het is met mij zoals het volgens mij met ieder gelovig mens gaat, in een nieuwe situatie met nieuwe uitdagingen is het noodzakelijk om veel te bidden om wijsheid, rust, en een goede sfeer tussen de werkers.

Ik heb inmiddels aardig mijn draai gevonden als CAM Manager en ben zachtjes aan het nadenken over nieuwe projecten, zoals het bouwen van een keuken en een septic tank.
De huidige septic tank ligt sinds de bouw van het 4-plex huizenblok op CTC al in de grond en is ondertussen behoorlijk aangevreten door zuren uit de diverse ingrediënten in de put.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar mogelijke vormen van septic tanks en besloten om een 3-compartementen-tank te maken met grofweg dezelfde afmetingen als de oude tank. Om dit te bereiken moeten we een gat graven naast de huidige tank, niet te dicht bij natuurlijk….
Vervolgens maken we een bekisting en willen we de nieuwe tank storten, meteen met de nodige aansluitingen (pvc pijpen) op de nodige plekken.
Om een lang verhaal een stukje langer te maken, we zijn op zoek naar een trilnaald om de beton te kunnen ‘trillen’. Heeft u er eentje liggen of heeft u zin om nog wat te ‘doen voor Kameroen’. Neem dan contact op met mijn thuisfront.

Zojuist heb ik Jacob geknuffeld en Joke gezoend, ze zijn veilig aangekomen en zijn erg enthousiast. Met Jacob hoop ik de komende weken een beetje samen te werken, er is veel technisch werk te doen.

Het bewijs staat op mijn blog; ik heb weer een fototoestel!
Hier word ik uiteraard erg blij van, want 't is lastig communiceren zonder foto’s.

Een paar weken terug verhuisd naar een heus kasteel, iets verder rijden van mijn werk maar heerlijk rustig. Ik heb een huisgenoot, Joey en een hond (Max) om op te passen. House-sitting noemen ze het, maar Dog-sitting is een beter woord. ‘t Beestje heeft de neiging om zijn halsband te verlaten en de weide wereld in te trekken, teneinde te kunnen blaffen tegen de honden van de familie Young, 2 huizen verderop. Vorige week bleken de Young’s honden ook niet heilig, ze stonden ineens naast me in mijn tuin, toen ik m'n motor binnen duwde.

Vorige week heb ik samen met Ferdinand ook een trosje bananen geoogst, goede morge! Wat een ding!! De boom stond geschoord met 3 dikke balken, omdat hij het bijna begaf onder het te torsen gewicht. Die tros weegt minstens 50 kg.

Verder alles goed?! ja best….

Groeten,
Michiel

  • 18 April 2011 - 09:28

    Tante Petra:

    Ha die Michiel
    Wat leuk om weer wat van je te horen en te zien! Een fototoestel moet je natuurlijk echt hebben om alles voor later vast te leggen en om ons mee te laten genieten. Volgens mij kan jij thuis geen banaan meer zien zoveel heb je er daar...
    Wat leuk dat je moeder nog komt eind juli! En dan samen gezellig terug!
    Nog veel succes met al je bezigheden! Groetjes en een knuffel.

  • 18 April 2011 - 11:13

    Jeanine (En Cees:)):

    Ha Michiel;
    Wat een verschil van huis, en wat een grote tros bananen...heb je de septic tank niet meer nodig:), bedoel maar,....daar zou je compleet van verstopt raken man.
    Bak je ook wel eens bananen?
    Is echt lekker hoor.
    Misschien kan Joke je nog leuke tips geven, want die houdt ook wel van koken.
    Doe je als je ze ziet of spreekt de groeten?
    Jij in ieder geval sterkte hoor met de drukte...werk je niet over de kop he, ze hebben je daar denk ik nog graag gezond nodig.
    Knuffel van Baardje (Cees ) en mij(Jeanine), en doe voorzichtig he.

  • 18 April 2011 - 11:47

    Mam:

    Hoi Michiel,

    Bewaar je nog een paar bananen voor me? Ik kom de 17e juli! Eerst nog wat prikken en een paspoort en een visum...heb nu al spijt ;-)
    Ik hoop dat de septictank klaar is tegen die tijd!!!
    Mooie foto's met je nieuwe Olympus! Probeer je hem nu wat langer te houden? Gisteren Berendag gehad, was echt gezellig en prachtig weer!
    Nou groetjes en tot Skypes,
    mam

  • 18 April 2011 - 16:01

    Sjaak And Bob:

    Sjaak:He bob flip heb een nieuw toestel...
    Bob: een toestel?
    Sjaak: jah een camera..
    Bob: wacht zei je zojuist een nieuwe...
    Sjaak:...
    Bob:...
    Sjaak en Bob: HAHAWHAHAHAHWHHAAHHAH HAHAHAHAAAAAAAAA!

  • 18 April 2011 - 16:37

    Marretje:

    Alweer een nieuw fototoestel? Hahaha, goed bezig Michiel ;) I like your pic's and your story!
    Ik kijk uit naar de zomer: Michiel terug en weer volop waterskiën en bbq-en! Tot snel!!
    Dikke knuffel!

  • 18 April 2011 - 20:32

    Rika:

    Leuk trosje bananen Michiel! Geen enge spinnen ertussen verstopt?
    Gezegende Paasdagen, groetjes.

  • 19 April 2011 - 07:44

    Zusje:

    hey michiel!!
    Wat leuk zeg die foto's! mooi kasteel hoor om in te wonen:P
    5 mei hebben we een bevrijdingsconcert met excelsior, maar ik mis je wel hoor, nu moest er weer een drummer ingehuurd worden...
    Nou have fun!
    xxx
    je zusje

  • 19 April 2011 - 14:58

    Willem De J:

    He toffe gozer. Ga je daar blijven nu je manager bent en zoveel te doen hebt? Je hebt daar veel vrijheid voor creativteit.
    He een heerlijkee tijd met Jacob en Joke en knuffel ze nog maar een keer van WIllem en Mieke. Heel fijn dat ze bij je zijn en goed zijn aangekomen.

    Groetjes en lol!
    W&M

  • 21 April 2011 - 10:50

    Bas Pluimert:

    Michiel, het duurt niet lang meer en dan ben totaal alround. Een septictank moet als hij klaar is opgestart worden met bacteriën. Bewaar wat drek uit de huidege tank.
    Tot horens, Bas Pluimert

  • 23 April 2011 - 08:35

    Frans:

    He Michiel,

    Leuke foto's! De prayer chapel ziet er weer geweldig uit. Reuze bedankt. Goed te weten dat je alles zo goed onder controle hebt.

    Geniet van de branch meeting en spiritual retreat.

  • 07 Mei 2011 - 16:42

    Bobspa:

    Flip, een tip van een oude man; een septictank start ook op door er een erg (paar dagen...)dood beest in te deponeren!!
    dus als je soms last hebt van de kat en/of hond van de buren? het is tenslotte voor een goed doel! verder sterkte nu ook J&J weer weg zijn en het komende vertrek van B&M (eet nog maar veel koekjes nu het nog kan!!).
    groet ieder daar,
    i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 40535

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: