Ben weer Thuis! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu Ben weer Thuis! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

Ben weer Thuis!

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Augustus 2011 | Nederland, Papendrecht

De djembé staat in Nederland, ik heb gedrumd gewaterskied en water uit de KRAAN gedronken!
Verder heb ik in Nederland de snelweg gezien, koeien die 40 liter melk per dag geven en Ben @ Jerry's gegeten. Ik heb een groot aantal vrienden ontmoet en voor t eerst weer een motorfiets gezien met meer dan 125cc! Ik heb Heineken gedronken en daarvan een foto naar die arme Joey gestuurd in Kameroen. (Die had beloofd te doen alsof hij daar blij mee zou zijn)

De laatste weekjes in Kameroen zijn voorbij gevlogen. Er moest nog een hoop geregeld en afgerond worden. Zo hebben we een hostel verhuisd, zijn we flink bezig geweest om bouwprojecten af te ronden en goed op gang te helpen.
Mijn moeder is gekomen om haar handen te laten wapperen en mij weer te ontmoeten en dit was erg gaaf. De eerste dag kwam ze om half 5 aan op het vliegveld. Toen we om half 7 thuis waren vroeg ik of ze even wilde rusten, “Nee” zei ze, “Ik kan beter wat gaan doen!” Uiteindelijk heeft ze alle magazijnen opgeruimd, oude troep verwijderd en mij meegeholpen om mijn keuken af te maken. We zijn nog een weekendje weg geweest naar Kribi, wat een heerlijke plek is dat toch. T was erg leuk, allemaal Nederlanders (familie Van der Eijk, Margo en Helma waren mee).
De laatste week heb ik veel in het kantoor gewerkt om administratie van de maand juli en de contracten van de CAM shop en de Autoshop te schrijven en af te ronden.

Op vrijdag was een afscheids- “coffee break”, waar mensen de gelegenheid kregen om iets tegen / over mij te zeggen. Wat mij het meest bij is gebleven is de de opmerking van Hosea dat het in Kameroen uitzonderlijk is dat iemand van 23 jaar een manager is.
Ik begreep dat velen het toch spannend vonden dat ik vanaf maart de CAM shop moest runnen. (Logish want dat vond ik zelf ook)
Uiteindelijk hebben we het met elkaar toch gered, met succes want we hebben best veel werk verricht. Ook was ik erg blij te horen dat er in de periode maart – juli geen enkele klacht is binnengekomen bij de personeelscoördinator!
Van verschillende kanten werd bevestigd dat met Gods hulp het niet uitmaakt hoe oud je bent. (Zoals Paulus ook tegen de jonge Timotheus zegt in 1 Tim 4 vs. 12)
Ik dank God voor de zegeningen en de wijsheid die hij mij heeft geschonken.
Van de directeur kwam de opmerking dat het toch wel bijzonder was dat iedereen die uit Nederland naar Kameroen kwam in het afgelopen jaar spullen voor de CAM shop bij zich had. Dit is voor de mensen daar en voor mij ook een enorm getuigenis geweest. Wat een super kerk en een achterban heb je dan!

Zoals gezegd ben ik nu weer thuis. Over anderhalve week zal ik beginnen bij Veth Propulsion en waarschijnlijk ben ik dan voor een langere periode onder de pannen. Kameroen is nog verre van vergeten dus wie weet ga ik nog eens terug.
Voor nu wil ik iedereen ontzettend bedanken voor jullie gebed, morele steun en sponsoring!

Wegkomen uit Kameroen viel trouwens nog niet alles mee. Ferdinand kwam ons in een geleende Land Cruiser ophalen maandagochtend om kwart over drie! Vervolgens start de auto niet meer maar na twee keer aanduwen waren we eindelijk op weg. De vlucht verliep verder zonder bijzonderheden.
Het ontvangst in Nederland was hartverwarmend. Vrienden van de kerk en de muziek, Opa's en Oma's en andere familie waren uitgendigd en ook de loempia was geniaal!

  • 03 Augustus 2011 - 21:18

    Bobspa:

    welkom thuis jongen!!!!

  • 03 Augustus 2011 - 21:44

    Jan En Petra:

    Michiel , wat heb je prachtig werk verricht jongen! We zijn ontzettend trots op je! Wat een leuke foto's van mams Inge in actie en achterop de moter.
    Dit is een ervaring voor je leven en wij vinden dat ze je bij Veth ook maar gelijk manager moeten maken...
    Groetjes van ons allemaal

  • 04 Augustus 2011 - 06:49

    Brenda:

    Het was leuk om je ervaringen in Kameroen te volgen. Als ik het zo zie heb je het echt geweldig gedaan. Wat een ervaring zeg. Ik ga je verslagen missen.
    Succes bij Veth!!!
    Groetjes van Brenda

  • 04 Augustus 2011 - 07:09

    Marretje:

    Heerlijk dat je weer thuis bent! :-)

  • 04 Augustus 2011 - 11:15

    Sjaak:

    Lieve Joey,

    ook ik doe net of het leuk is te horen dat dr weer een 500 ml bak B&J achter de kiezen is, watersport is plezant en bowlen doet me verheugen,

    Lieve Chiel,

    de groeten thuis owh en als je de nieuwe elbow nog niet heb dan wil k m aan je kado doen!!

  • 05 Augustus 2011 - 09:34

    Anouk:

    Hey Michieltje! Leuk om te lezen dat je hier gezellig onthaald bent! Ik vind het heel jammer dat ik er niet bij kon zijn door mn vakantie. Ik zit nu op mcdonalds internet, haha, ben blij dat ik je nog even wat kan sturen. Nou tot snel weer! Dikke kus, Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 40522

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: