CAM Manager - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu CAM Manager - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

CAM Manager

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

08 November 2010 | Kameroen, Yaoundé

Zoals jullie weten ben ik de afgelopen week gebombardeerd tot interim CAM Manager
Mijn chef, Frans Langeveld blijft met zijn gezin nog tot woensdag in Lus, in het Noordwesten van Kameroen. Hij heeft officieel tot vrijdag vrij.

Ik ben als (volgens mij) jongste werknemer op CTC verantwoordelijk voor:
Work requests die binnenkomen voor de Autoshop en de CAM shop.
Deze komen (meestal) als mail binnen en moeten verwerkt worden in een boekhoud programma. Vervolgens worden ze uitgeprint en verwerkt.
Om deze te kunnen uitvoeren heb ik ongeveer 10 man personeel onder me (incl. de timmerman, de monteurs, en tot dinsdag een stel gemotiveerde vrijwilligers uit de VS / Canada)
Deze mensen hebben materiaal nodig om het werk te kunnen doen en gereedschappen. Verder moeten er beslissingen worden genomen in overleg met Steve Santos, de onderdirecteur die o.a. verantwoordelijk is voor Onderhoud en Constructie.
De materialen worden ingekocht door Ferdinand, de oudste werknemer van de CAM shop, die vertrouwd wordt met de sleutels van de CAM shop, en rijdt met de CAM Truck, een witte 10 jaar oude Toyota Hilux pickup, met achterwielaandrijving.

Een paar projecten waaraan we de afgelopen week hebben gewerkt:

Een betonnen rand voor de nieuwe hoofdingang. De hoofdingang is gebouwd op een helling, dus deze fundatie is noodzakelijk om de grond op zijn plek te houden. De regen was een bijzondere uitdaging, maar uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen.

De regengoten in de grond, om en nabij de hoofdingang. Dit was een bijzonder arbeidsintensief project, waar ondergetekende een mooie blaar aan heeft overgehouden in zijn rechterhandpalm. Een van de uitdagingen was een stuk natuurlijke rots, in de weg voor de nieuwe regengoot. Deze is voor het grootste deel weggehakt door de sterkste werknemer van SIL, Ezekiel. Ik heb hem even geholpen met de Persuader, (de grote voorhamer) waarvan hij de ijzeren steel had gebroken. Na een korte lascursus van de hoofdmonteur van de autoshop heb ik hem persoonlijk de hand toegestoken om het laatste stukje rots te bedwingen.

De WA (Wycliffe Associates) vrijwilligers hebben deze week gewerkt aan een muur in de Bibliotheek, ten behoeve van een nieuwe leesruimte. Hiervoor is wederom een boel (hard)hout gezaagd en versjouwd. Dinsdag vertrekken de laatste twee noeste arbeiders. We zijn alle werknemers ontzettend dankbaar voor hun geleverde werk!

Ik heb tussen de bedrijven door nog tijd gevonden om een modulair podium te ontwerpen met trusty Pro/ENGINEER. De lasser was blij verrast met de enorme opdracht van 24 klemsystemen om de poten van het podium vast te houden. Nu maar hopen dat hij in de stad alle benodigde onderdelen kan vinden…

Na deze week kan ik niet anders zeggen dat ik vervuld ben met een diep gevoel van zegen. Ik heb echt gevoeld dat er voor mij gebeden is en ondanks de aanwezige zenuwen aan het begin van de week staat de CAM Shop nog als een fier bedrijf overeind.




  • 08 November 2010 - 17:25

    Sjaak:

    Flipse, weer een nieuwe challange onder leiding van God! byzonder geslaagd zie ik... mmmh ik mis de maatvoering in de tekening of is dit een vereenvoudigd hoekdetail ter illustratie.. :-)

  • 08 November 2010 - 17:40

    Cees En Jeanine:

    Kijk, dat mag ik nou eens graag horen dat je voor geen uitdaging uit de weg hoeft te gaan. Toen ik zelf bij de TD begon heb ik meerdere malen gevraagd of God een (technische) engel wilde sturen om mij te helpen met dingen die ik voor de eerste keer moest doen. En weet je wat zo geweldig was, het werkte prima. Hoe is het weer daar in Kameroen, bij ons is het net herfst.

    Groetjes en God bless,

    Cees en Jeanine

  • 08 November 2010 - 21:32

    Tante Petra:

    He Michiel, heb je nu alweer een blaar opgedaan? De vorige van het kokosnoten hakken was nog maar net weg volgens mij...
    Wat zal jij een eelt kweken! Maareh je doet het echt goed volgens mij , we zijn trots op je!
    Groetjes en een knuffel!

  • 09 November 2010 - 06:36

    Marretje:

    Ha Michieltje!
    Wat goed om te lezen dat je je zo gezegend voelt!
    Succes weer en nog meer van Gods zegen gewenst!
    Dikke knuf!

  • 09 November 2010 - 11:40

    Rika:

    Het klinkt als hard werken, en dat bij een lekkere temperatuur...
    Wel een technisch verhaal, maar je bent daar zo te horen helemaal op je plaats.
    Geweldig dat God je zo zegent!

  • 09 November 2010 - 12:18

    Renske:

    goed bezig!!!
    gaaf dat je zoveel kunt betekenen voor de mensen daar!
    groetjes

  • 09 November 2010 - 19:07

    Erik:

    He Neef!

    Goed om te lezen dat je daar zoveel kan betekenen. Zo te zien begin je inmiddels aardig je veranwoordelijkheid te nemen. Aardig brommertje heb je gekocht trouwens ;) Veel plezier ermee. Het zal vast een stuk spannender rijden als hier in NL! Oja hoe hoger de kokosnoten hangen, hoe harder ze naar beneden vallen :)

  • 10 November 2010 - 06:06

    Marloes H:

    Gaaf dat je deze taken uit mag voeren!

  • 15 November 2010 - 13:19

    André En Coriet:

    Hee Flip,
    How's life?
    Gaat ie goed? We denken aan je!! Goede tijd en Gods zegen!! groetjes van ons allen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 40535

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: