Droogseizoen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu Droogseizoen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

Droogseizoen

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

26 Januari 2011 | Kameroen, Yaoundé

Het is waar, het heeft even geduurd sinds mijn vorige reisverslag.
Inmiddels zijn B&M teruggekeerd van hun welverdiende verlof in NL en gaat (bijna) alles weer als vanouds.
Bij CAM zijn we druk bezig met verschillende projecten. Ik heb inmiddels de badkamerdeuren achter me dichtgetrokken (zijn bijna af), en ben via het magazijn (twee weken schroefjes uitzoeken) aangekomen bij een enorm project.
Waterleidingen op CTC, het training- en kantorencentrum van SIL. Ik zeg enorm, allereerst vanwege de omvang. De compound bestaat uit een aantal kantoorgebouwen en appartementen, bibliotheek, CAM-shop en een complex waar trainingen worden gegeven. Die zijn verbonden met 1¼” (weten mensen dat dit inches zijn?) (was ooit) gegalvaniseerde pijp. Dat deze pijpen aan vervanging toe zijn blijkt nu alleen meer uit de uitzonderlijk groene plekken in het verdorde gras. Afgelopen zaterdag besloot de hoofdleiding de gegalvaniseerde pijp aan Maarten te geven. Om alle pijpen te vervangen moeten letterlijk kilometers PVC en honderden elleboogjes, afsluiters en T-stukken worden aangeschaft en verwerkt.
Om maar niet te spreken over de prijs van dit alles en de hoeveelheid manuren dat het gaat kosten om ons ‘op een bierviltje’ uitgewerkte plan uit te voeren.
Zoals je begrijpt heb ik geen tijd om na te denken, maar om niet helemaal los te raken van mijn thuisfront voel ik me genoodzaakt toch weer wat tijd vrij te maken om te schrijven.

In de afgelopen weken heb ik lekker gekookt, ik heb geprobeerd een visueel verslagje te maken van mijn kookkunsten..

Met de retour van Bram en Maaike zijn een heleboel spullen meegekomen waar ik en de medewerkers van de CAM-Shop ontzettend blij mee zijn. Echt super dat ik op zo’n manier bemoedigd word, op een moment dat het echt hard nodig is…
Gelukkig heeft God geen volle agenda, en ondanks de stof-smog is er nog volop contact mogelijk met het Hemelse, waar ik dankbaar gebruik van maak om mijn ‘strength te renewen’ zoals dit in Jesaja 40: 31 staat. ‘Grappig’ dat hier zondag nog over gesproken werd door een gastpredikant op de SIL Sunday-Evening meeting...


  • 26 Januari 2011 - 17:10

    Mam:

    Hoi,

    Nou volgens mij was die macaroni goed te eten, maar het was misschien wel vreemd voor die mensen om een soort wormpjes te eten...
    Je mag thuis ook wel weer eens macaroni maken hoor! Over 187 dagen ;-)

  • 26 Januari 2011 - 17:10

    Jacq:

    Hoi gekke gup wat een overheerlijk eten heb je toch gaaf om je zo bezig te zien. Je komt ijd tekort merk ik Pas goed op jezelf he een dikke knuffel vanuit luilekkerland

  • 26 Januari 2011 - 17:11

    Erik:

    He Neef!
    Eindelijk weer es wat leven vanuit het zuiden! Je bent inmiddels al weer een aardige periode weg en toch staan er nog 186 dagen tot je terugkomst. Inmiddels mis ik je hier wel een beetje! Ik had je toch wel graag effe men nieuwe race wagentje een Punto Evo willen showen. Ik zal een foto sturen ;) Oja maak es wat foto's van je bezigheden. De technische gegevens in je verhaal doen me het 3 x doorlezen :P Groeten

  • 26 Januari 2011 - 17:37

    Bobspa:

    lieve jonge vriend,
    ook (oud) technischgeschoold volk leest méé!
    vijfkwart-pijp is een zeer gangbare buismaat om te fitten!
    maar zou je in de grond niet beter een leiding van PE(HPDE) gebruiken? is veel soepeler en duurzamer als PVC!
    als je weer thuis bent in NL mag je wel eens voor ons koken!!( na het whisky proeven?).

  • 26 Januari 2011 - 17:37

    Lisanne:

    Alsof mijn eten er zo lekker uitzag... hopelijk was het lekker;)
    Veel succes nog de komende 186 dagen:)

  • 26 Januari 2011 - 18:42

    Rika:

    Ha MIchiel,
    je komt niet om van de honger! Had je nou ook een vegetarische dag of zat
    er iets verstopt onder de pasta? Lekker, er gaat niets boven verse ananas, yumyum...

  • 26 Januari 2011 - 20:08

    Tante Petra:

    Ha die Michiel,
    Heb je nu na al die rijst en macaroni niet ontzettende zin in een bord hollandse piepers.....
    Haha nog ff wachten dan maar groetjes!

  • 27 Januari 2011 - 00:12

    Marloes H:

    Haha, omdat de eerste foto's waren van eten bij andere mensen, dacht ik dat je een geintje maakte over je kookkunsten :-) Maar daarna kwamen de eigen maaksles tevoorschijn, goed hoor :-) Veel zegen bij je werk.

  • 27 Januari 2011 - 14:14

    Sjaaki:

    Monsieur, wondersnode plannen, met uwen kookkunstjes wordt 't tijd voor n koksschool, of n restaurant aan huis we'll see. Binnenkort maar weer 's skypen vanuit Johburg.

  • 28 Januari 2011 - 22:26

    Gerrit En Marian:

    Hoi Michiel, Zo te zien red jij het wel in Kameroen. Je bent al van alle markten thuis. Klussen, verbouwen, repareren en ook nog eens koken. Nou petje af hoor! De hartelijke groeten van Gerrit en Marian.

  • 05 Februari 2011 - 13:36

    Anouk:

    Ha michieltje! Wat ben jij daar hard aan het werk, dan heb je al dat lekkere eten wel nodig! Leuk om weer een verslag van je te lezen. Ook oom Pim heeft geblogd vorige week, je hebt vast gehoord van zijn lange wandeltocht. Ook al zo'n goed doel! Nou, dikke knuffel van je nicht en ik kijk uit naar nieuwe foto's en verslagen! Groetjes! X

  • 06 Februari 2011 - 13:43

    Pim:

    Net even je verslagen gelezen. Het komt nu goed van pas dat je goed hebt opgelet bij het klussen bij je vader! Handig hoor!
    Anouk gaf het al aan, je kunt ook een reisverslag van onze wandelavonturen door Nederland lezen. We zijn op 30 januari begonnen in Dirkshorn, Noord-Holland, op donderdag 3 februari en 195 km verder zijn we in Nieuwkuijk, Noord-Brabant aangekomen. Doel was geld inzamelen voor een collega. Lees het maar eens door op janobosponsorwandeltocht.waarbenjij.nu. Nou groeten en sterkte de komende tijd. Groeten Pim.

  • 12 Februari 2011 - 20:21

    Ineke Blokland:

    Lieve Michiel, Bedankt voor je knuffel via de zoon van Kees Vermeulen. Het is geweldig dat je aan me denkt vanuit dat verre Cameroun met al die bezigheden. Het gaat goed met mij. Ik heb op een vrouwendag met 600 vrouwen mijn getuigenis mogen geven. God is zo goed. Aan hem alle eer. Hij heeft er voor gezorgd dat ik mijn verhaal in alle rust kon vertellen. Thuis schoot ik iedere keer vol en kon dan moeilijk verder maar juist op het moment waarop het nodig was kreeg ik alle rust. Ik hoop ook zo dat jij dat mag ervaren, in alle hectiek van de dag bij jou. Als ik aan je denk dan komt er een golf van vrede en stabiliteit ondanks de problemen die er bij je zijn. God is met je. Liefs Ineke Blokland

  • 15 Februari 2011 - 12:21

    André En Coriet:

    Hee Michiel, Alles goed daar?
    Succes met je werk en groetjes aan B&M! We denken aan je! lieve groet, André & Coriet, Jelle & Lieke

  • 20 Februari 2011 - 15:08

    Tineke En Arie:

    Beste Michiel,van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Het is bij jou vast warmer dan hier.Ik vroeg aan je zus vanmorgen of ze nou taart zouden eten om jou verjaardag te vieren.
    Nog veel succes en Gods zegen voor alles wat je nog gaat ondernemen.
    Tot ziens.

  • 22 Februari 2011 - 20:34

    Gerrit En Marian:

    Hoi Michiel, allereerst van harte met je verjaardag! Ik sprak je moeder afgelopen zondag en ze vertelde dat dit de eerste keer was dat je niet thuis was met je verjaardag. Best vreemd denk ik. Heb je in Kameroen nog iets aan je verjaardag gedaan? Of heb je het geheim gehouden. We wensen je veel succes met je waterleiding project.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 40532

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: