De eerste week zit erop. - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop. - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Michiel Kooijman - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop.

Door: FlipDrumkip

Blijf op de hoogte en volg Michiel

14 September 2010 | Kameroen, Yaoundé

De afgelopen week heb ik eindeloos veel nieuwe indrukken opgedaan.
Het gevoel wat overheerst is een gevoel van dankbaarheid dat ik heb mogen opgroeien in een land waar schijnbaar alles vanzelf gaat. Zoals sommige mensen al hebben voorspeld speelt het leven in Kameroen zich een paar versnellingen lager af dan het leven “thuis” in Nederland.
Één van de dingen die ik de afgelopen week heb geleerd is dat we in Kameroen erg afhankelijk zijn van diverse omstandigheden.
Zo heb ik al gezien dat de stroom uitvalt op momenten dat je dit niet verwacht (het gevolg was een kop koude thee, waar ik met mn slaperige hoofd pas na 5 minuten achterkwam)
Verder ben ik hier speciaal blij met mijn gezondheid, want het bezoek van een dokter of tandarts is hier een hele andere ervaring. Nu maar hopen dat ik voldoende opgelet heb bij de gezondheidsklas gisteren om inderdaad niet ziek te worden….
De laatste moeilijke omstandigheid is het gebrek aan eenvoudige media. Voor het contact met jullie ben ik afhankelijk van 1 klein kastje dat ergens op New Land (het omheinde terrein waar we wonen) WIFI staat uit te zenden.
Hier is geen stereo / tv die je met 1 druk op de knop aanzet of een overvloedig snelle internetverbinding.
Voordeel is wel dat ik veeeeeel meer tijd besteed aan (bijbel)lezen en meer tijd heb om middagdutjes te doen (alleen deze week, want volgende week ga ik officieel beginnen als Maintanance Employé.

Ten slotte even een huishoudelijke mededeling: Video Skype is een beetje lastig vanwege de beperkte internetverbinding. Vandaar dat ik het zonder webcam moet doen.
Ik begreep dat de buren dit probleem hebben getackeld met een eigen internetverbinding dus wellicht is het van daaruit een enkele keer mogelijk.

Groeten uit een bewolkt en koel (25C) Yaoundé,
Michiel

  • 14 September 2010 - 20:22

    Izak:

    ik zie dat je al een brommer geregeld hebt.
    (swart?)

  • 14 September 2010 - 20:34

    Liesje:

    Ziet er allemaal erg mooi uit, vooral die vogels. Veel succes met werken en wennen daar!
    Leuk drumstelletje trouwens:P
    x lies

  • 14 September 2010 - 22:04

    Mar.:

    Goed om wat van je te lezen!! :D Supertof! We skypen binnenkort weer ff hoor :p

  • 15 September 2010 - 09:15

    Sjaak:

    ..that guy is riding my african farmbike how did he get it to Cameroen.... so flip is putting his roots down in a new lifestyle... take care and you'll get used or worse you 'll start to love the place....

  • 15 September 2010 - 10:11

    Renske:

    heey!! goed om te lezen dat het goed gaat! kga geloof ik ook maar eens skype uitproberen! al een beetje zin om te gaaan werken? have fun!!

  • 15 September 2010 - 16:23

    Ineke Blokland:

    Het lijkt me voor jou best wel moeilijk om zo alleen daar te zijn. Maar de Heer is met je. Hij zal je niet begeven en je niet verlaten.

    Groetjes Ineke Blokland

  • 15 September 2010 - 18:42

    Rika:

    Leuke foto's! Heb je al gedrumd? Bij 27 gr C. een winterpak dragen?
    Ik denk dat je hier wel leert om relaxed te zijn, neem alles zo als het komt...
    Goed je handjes wassen voor het eten, kan dokters bezoek helpen voorkomen.

    Groetjes vanuit een nat en koud Nederland

  • 21 September 2010 - 18:07

    Johnny!:

    Hey Michiel,

    Zo te zien beloofd dit een spannend jaar te worden! Maar tot mijn verbazing hebben ze een ware Ludwig staan! Fantastisch:)

    Heel veel plezier en succes, en ik hoop dat je dit ooit leest gezien de tamelijk brakke verbinding. Back to basics, zo leer je wel waarde te hechten aan de belangrijkere zaken in het leven in plaats van overbodige luxe denk ik...
    Gegroet vanuit een grijs Holland,
    John Vermeulen.

  • 22 September 2010 - 21:54

    Bob's Pa:

    wat een grote pruimen hangen daar aan die vingerplant

  • 22 September 2010 - 22:23

    Zoon Van Jo's Pa:

    Ik heb vanavond vernomen dat je niet mag motorrijden... erg spijtig... maar quad rijden moet daar ook vast kunnen en is, gezien jouw motordeskundigheid, misschien wel leuker.

    Oohja en je pa houdt je honda warm in de tijd dat jij er niet bent;)

  • 23 September 2010 - 12:02

    Flippiedeflip:

    Nouja maak ik vooral zelf uit of ik ga motorrijden lijkt me :P

  • 26 September 2010 - 10:31

    Erik:

    He Neef,

    Goed om te lezen hoe het met je gaat. Zo te zien kom je echt in een totaal andere cultuur terecht. Ik hoop dat je er een beetje aan kan wennen, dan kan het zeker een mooie ervaring in je leven worden! Veel succes de komende week als je begint met werken. Ik doe het je niet na! Groeten Erik

  • 02 Oktober 2010 - 21:32

    :

    Like this! :D Keep up the good work Chieltje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 40527

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Outreach Kameroen 2012

01 September 2010 - 01 Augustus 2011

Kameroen 2010 - 2011

Landen bezocht: